افزایش خطر ابتلا به سرطان مری با نوشیدن چای داغ◽️رئیس مرکز تحقیقات سرطانهای گوارشی دانشگاه علوم پز…
انتشار: 2026/08/09 04:48 UTCدریافت: 2026/08/09 18:16 UTCآخرین مشاهده: 2026/08/09 18:16 UTC
افزایش خطر ابتلا به سرطان مری با نوشیدن چای داغ◽️رئیس مرکز تحقیقات سرطانهای گوارشی دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد که نوشیدن چای با دمای بالاتر از ۶۵ درجه سانتیگراد خطر ابتلا به سرطان مری را افزایش میدهد. وی توصیه کرد که چای حداقل سه دقیقه پس از ریختن نوشیده شود تا دمای آن کاهش یابد.◽️مطالعهای که بر روی ۵۰ هزار نفر در ایران انجام شده، ارتباط مصرف چای بسیار داغ با افزایش خطر سرطان مری را تأیید کرده است. این مقام مسئول افزود که مصرف روزانه ۳ تا ۶ استکان یا فنجان چای میتواند برای سلامت قلب و افزایش تمرکز مفید باشد، اما نوشیدن چای بسیار داغ توصیه نمیشود.#سلامت #پزشکی@MajalePezeshki





